Onze klanten STEL UW VRAAG ONLINE

Vanco

Het beursgenoteerde wereldwijd opererende Vanco helpt multinationals met dertig of meer locaties bij hun zoektocht naar de beste netwerkfaciliteiten. Als neutrale partij zonder eigen netwerk voert het bedrijf effectieve prijsonderhandelingen met de carriers.



Vanco colocation

Voor ons is het cruciaal om in elke lokale markt een fijnmazig virtueel netwerk te kunnen aanbieden. De grote aantallen carriers die op TelecityGroup zijn aangesloten, sluit perfect aan op deze strategie.”

Ferran van den Berg,
Technical Consultant bij Vanco Nederland

Klanten profiteren van contracten die elke 12 maanden kunnen worden vernieuwd en van een optimaal bereik door het gemengd inzetten van globale, regionale en lokale carriers. De verbindende schakel tussen alle bij derden ingekochte diensten zijn de Vanco Service Integration Points, waarvoor Vanco sinds kort ook gebruik maakt van TelecityGroup in Amsterdam.

Vanco is een van die bedrijven waar een bijzondere CEO schijnbaar uit het niets een innovatieve en wereldwijd succesvolle business opbouwt. Allan Timpany start zijn carrière in Groot-Brittanië als leverancier van Apple computers. Hij verkoopt deze activiteit aan een divisie van Philips Electronics, waarna hij het bedrijf Wakebourne opricht. Dit bedrijf groeit al snel uit tot het grootste bedrijf in onderhoud van IBM en Compaq desktop systemen in het Verenigd Koninkrijk. Als vervolgens de Britse markt voor vaste telefonie geliberaliseerd wordt, ruikt Timpany kansen. In 1988 koopt hij voor welgeteld 1 Britse pond het bedrijf Vanco. Het gaat Timpany om de telecomlicentie van het bedrijf. De leidende gedachte is dat het mogelijk moet zijn om actief te zijn in de telecommunicatie zonder zelf de peperdure netwerken te hoeven bouwen en onderhouden.

40 procent groei

Timpany geeft Vanco een nieuwe focus. Met virtuele netwerkdiensten buigt het bedrijf de verliescijfers binnen twee jaar om in break even. De onafhankelijke pure klantgerichtheid van Vanco blijkt een succesformule waarmee het bedrijf jaar in jaar uit 40 procent groei weet te boeken. Het bedrijf wordt een van die echte wereldwijde spelers met een operatie waar de zon nooit ondergaat. In alle regio’s en lokale markten waar het bedrijf actief wordt, blijkt het effectief te kunnen concurreren met de netwerkgebonden carriers. Tegenwoordig heeft Vanco wereldwijd 900 mensen in dienst bij een jaaromzet van ruim 270 miljoen euro.

Blanco pagina

Op de netwerkgebonden carriers lijkt de volgende uitdrukking van toepassing: “een timmerman met een hamer in de hand, ziet in alle problemen een spijker”. Volgens Vanco hebben deze spelers met hun gigantische investeringen in nieuwe technologiën de neiging om te zeggen: “Dit is de oplossing en laten we nu eens kijken hoe we uw probleem daar in kunnen passen”. Van den Berg omschrijft hoe anders Vanco haar potentiële klanten benadert: “Wij beginnen alle gesprekken met een blanco pagina. We zetten alle beschikbare technologieën en carriers op een rij en maken samen met de klant een optimale keuze. Hierbij combineren wij vaak ook verschillende technologieën zoals Internet VPNs, MPLS en Ethernet in één oplossing waardoor wij onze klanten voor elk type locatie de optimale oplossing kunnen aanbieden.”

Al geruime tijd is Vanco ook in Nederland actief, maar de laatste twee jaar is het bedrijf sterk in opmars. Vanuit het hoofdkantoor in Schiphol-Rijk overtuigen veertig technical consultants, business development managers en account managers organisaties van de voordelen van een onafhankelijke netwerkaanbieder. Het eerste Service Integration Point werd gevestigd bij een andere partij. Ondertussen waren er wel steeds contacten tussen Vanco en TelecityGroup. “Al snel zagen wij dat TelecityGroup een goede partij voor een eventuele uitbreiding zou zijn”, aldus Van den Berg. “Wij letten sterk op een maximale dichtheid aan Points of Presence (POP’s) in de regio. Bij TelecityGroup zijn zo veel carriers aangesloten dat we met integratiefaciliteiten op een van hun locaties een sterke uitbreiding van ons bereik zouden krijgen, alsmede de mogelijkheid om meer redundancy in onze oplossingen in te bouwen.”

In de zomer van 2006 bezocht een delegatie van Vanco een locatie van TelecityGroup. Er werden gesprekken gevoerd en vragen beantwoord. “In verschillende steden in het buitenland heeft Vanco al Service Integration Points bij TelecityGroup ingericht. Omdat TelecityGroup in alle Europese vestigingen volgens dezelfde normen werkt, konden we bepaalde onderdelen van het inkoopproces versneld doorlopen”, aldus Van den Berg. “Het was ons in feite om de grote dichtheid van aangesloten carriers te doen waarmee wij ons portfolio konden vergroten. En passant waren wij wel onder de indruk van de uitstekende ondersteuning tijdens het hele salesproces en ook bij de oplevering.”

Hoogwaardige netwerkapparatuur

In januari 2007 werden de integratiefaciliteiten bij TelecityGroup in Amsterdam Zuidoost ingericht. De geplaatste apparatuur bestaat voornamelijk uit hoogwaardige netwerkapparatuur die door klanten van Vanco gebruikte diensten met elkaar verbinden. Vanco is het bij TelecityGroup puur te doen om de redundante voeding en koeling, de beveiligde rackspace en de aansluitingen op de carriers. Alle onderhoud en monitoring verricht het bedrijf zelf vanuit haar 24 x 7 opererende Network Management Centers (NMC) waarvan er ook een in Amsterdam is gevestigd.

Oriëntatie op de IP-Multihome

Met deze uitbreiding zijn we in Amsterdam nu redundant aanwezig en dankzij de dichtheid aan aangesloten carriers hebben we nu een nog fijnmaziger bereik in Nederland”, aldus Ferran. “TelecityGroup maakt onze verwachtingen waar met duidelijke informatievoorziening en goede ondersteuning. Voor een aantal van onze klanten oriënteren we ons momenteel op de IPMultihome dienst van TelecityGroup. Zowel qua tarifering als qua beschikbaarheid is dit een mooie redundante optie voor internettoegang.

Vanco kiest voor TelecityGroup, omdat:

  • TelecityGroup al tijdens het salestraject zeer goede ondersteuning bood;
  • TelecityGroup een groot bereik heeft onder Nederlandse carriers;
  • TelecityGroup kwalitatief hoogwaardige diensten aanbiedt;
  • TelecityGroup de hoge verwachtingen ruimschoots waarmaakt;
  • TelecityGroup interessante diensten zoals IP-Multihome ontwikkelt.
TelecityGroup Netherlands B.V.

H.J.E. Wenckebachweg 127,
Amsterdam, 1096 AM, Netherlands

Tel: +31 (0) 20 564 0800

Connect with TelecityGroup Twitter Twitter Linkedin Linkedin YouTube YouTube

Contact
Amsterdam +31 (0) 20 564 0800
Dublin +353 (0)1 461 1200
Frankfurt +49 (0) 69 900 210
Helsinki +358 (0)75 7570 400
Londen +44 (0)20 7001 0000
Manchester +44 (0)161 232 3500
Milaan +39 02 489 8000
Parijs +33 (0) 1 49 97 30 60
Sofia +359-2-9707707
Stockholm +46 (0) 8 799 3800
Warschau +48 22 427 39 97
Stel uw vraag
Locaties in heel Europa
Locaties in heel Europa