Onze klanten STEL UW VRAAG ONLINE

Simac

Het Internetgebruik wordt steeds intensiever. Enerzijds door een toenemend aantal diensten dat via dit medium wordt aangeboden, anderzijds door een steeds groeiende behoefte om grotere hoeveelheden data te versturen.



Simac colocation

"Het serviceniveau, de ondersteuning en toegang tot de ruimtes met onze apparatuur zijn bij TelecityGroup erg goed geregeld. Met haar internationale netwerk en vier sites in Amsterdam is TelecityGroup een gedegen, gezonde speler in de markt."

Paul de Rouw,
Director Facility Management - Simac

In lijn met deze ontwikkelingen neemt ook de populariteit van de breedband technologie fors toe en is de storage markt in Nederland sterk in opkomst. Het valt daarom te verwachten dat de aanwezigheid van de zogeheten datacenters een essentiële rol zullen spelen.

Datacenters zijn gespecialiseerd in het huisvesten van bedrijfskritische ICT apparatuur. Gevestigd op strategische locaties, dicht bij de grote Internetknooppunten, worden de verbindingen met het wereldwijde glasvezelnet voor klanten gerealiseerd. Hiervoor kunnen ze terecht bij verschillende telecomcarriers gevestigd in de Datacenters. TelecityGroup beheert op pan-Europees niveau een aantal datacenters met een verscheidenheid aan klanten waaronder traditionele partijen als telecombedrijven, ASP’s (Application Service Providers), ISP’s (Internet Service Providers), maar ook System Integrators. Simac ICT is een Infrastructure Solution Provider die bij TelecityGroup als klant gevestigd is.

Simac; groot op het gebied van ICT-infrastructuren

Simac is opgericht in 1971 en is uitgegroeid tot een bedrijf met 750 medewerkers. Gevestigd op diverse locaties in het hele land, concentreert Simac ICT zich op het ontwerpen, bouwen en onderhouden van ICT-infrastructuren. ‘Stroom uit het stopcontact, water uit de kraan. Zonder er bij na te denken gebruiken we het elke dag. Zo zou het ook moeten zijn met een ICT-infrastructuur. Er gebruik van maken, weten dat het werkt, zonder je druk te hoeven maken over hoe het werkt.’ Met deze fi losofi e profi leert Simac zich als Infrastructure Solution Provider bij legio bedrijven en instellingen.Simac werkt continu aan het verbeteren en uitbreiden van haar dienstenportfolio. Ontwikkelingen en wensen op de markt worden zeer nauwkeurig bijgehouden. Zo levert Simac op het gebied van ICT-infrastructuren een compleet dienstenpakket voor bedrijven dat onder andere bestaat uit: consultancy, systeem- en netwerkintegratie, project & facility management, onderhoud, detachering en managed services. Deze laatste dienst, managed services, staat voor oplossingen waarbij dienstverlening en exploitatie centraal staan. De managed services, opgedeeld in zeven deelgebieden (client, network, system, storage, security, directory en billing) vormen gezamenlijk de bouwstenen voor ICT-infrastructuren.

Behoefte

De liberalisering van de markt gedurende de afgelopen jaren, heeft geresulteerd in de komst van allerlei nieuwe netwerkverbindingen. Zowel particulieren als bedrijven maken steeds vaker gebruik van breedbandtechnologie. Met name binnen het MKB blijkt de komende jaren een groeimarkt te zijn weggelegd voor DSL (Digital Subscriber Line) verbindingen: een breedbandtechnologie die snelle datacommunicatie via de bestaande analoge telefoonlijnen mogelijk maakt, zowel bij het ophalen als het versturen van informatie en bestanden. Dit komt met name doordat in de praktijk is gebleken dat toegang via glasvezel, UMTS of via satelliet om diverse redenen (nog) niet haalbaar zijn. De belangrijkste argumenten hier zijn de prijs, de beperkte beschikbaarheid, of de performance die niet aansluit op de gebruikersbehoefte. DSL blijkt op dit moment niet alleen de meest haalbare technologie, maar is in het huidige aanbod interessant vanwege de relatief lage kosten. Deze marktontwikkelingen en research binnen Simac’s klantenportfolio naar de behoefte voor DSL, hebben er begin 2002 toe geleid dat Simac besloten heeft om een managed network service te bouwen op basis van DSL-verbindingen. Zo’n managed network houdt in dat Simac, na grondig onderzoek en evaluatie, een volledige black box precies op maat aanmaakt voor de klant. Alles wordt daarbij van a to z geregeld en beheerd. Simac bouwt de gehele infrastructuur voor de klant, inclusief de beveiliging van die infrastructuur.

Een klant van Simac is bijvoorbeeld een fi nanciële dienstverlener die een centrale locatie heeft en daarnaast diverse fi lialen door het hele land. De behoefte bestond om op een eenvoudige manier via een netwerk een aantal keer per dag onderling te kunnen communiceren. Het door Simac gebouwde managed DSL netwerk bleek hiervoor een uitstekende oplossing. “Om zo’n Managed Network Service te kunnen bouwen heb je een colocatie-aanbieder nodig die ook connecties naar allerlei netwerkproviders heeft; een knooppunt waar alle verbindingen van punt naar multipunt kunnen worden gerealiseerd”, zo vertelt Paul de Rouw, director Facility Management bij Simac. Zo bestaan er in Nederland diverse Internet Exchanges; strategische locaties waar alle Internetpartijen met elkaar gekoppeld worden en onderling verkeer uitwisselen. Voor Simac een reden om een DSL carrier in de buurt van deze Internet Backbones te zoeken. Veel van de aanwezige carriers op de Nederlandse markt leveren netwerkconnectie vanuit datacenters; specialisten in colocatie van bedrijfskritische apparatuur. “Deze behoeften combinerend -het vinden van een goede DSL provider, op een strategische, veilige (co)locatie voor de hardware van onze klanten-, heeft ons doen besluiten op zoek te gaan naar een geschikt datacenter waar al deze zaken aanwezig zijn en volgens de hoogste industriestandaarden dergelijke voorzieningen worden aangeboden”, aldus Paul de Rouw.

TelecityGroup blijkt de logische keus

Het serviceniveau, de ondersteuning en toegang tot de ruimtes met onze apparatuur bleken bij TelecityGroup erg goed geregeld. Met haar internationale netwerk, drie sites in Amsterdam, een bezettingsgraad van boven de 60%, is TelecityGroup een gedegen, gezonde speler in de markt. Alle grote carriers zijn aanwezig evenals de AMS-IX (Amsterdam Internet Exchange). Daarnaast liepen de onderhandelingen met TelecityGroup erg soepel, we begrijpen elkaar. Daaruit voortkomend zijn we in mei 2002 met TelecityGroup in zee gegaan”, aldus Paul de Rouw.

De ruimte die Simac bij TelecityGroup afneemt, wordt gevuld met apparatuur voor diverse klanten waarvoor Simac een grote verscheidenheid aan diensten levert. “Onze managed network service blijkt succesvol en wij verwachten voor de toekomst

Simac’s keuzetraject

  • In Nederland bevinden zich diverse nationale en internationale Datacenters. Wat zijn voor Simac de voorwaarden waar een datacenter aan moet voldoen? Welke criteria bepalen uiteindelijk de keuze?
  • Naast de gewenste strategische locatie en aanwezige DSL providers is een voorwaarde dat de bedrijfskritische apparatuur van Simac’s klanten in een beveiligde, goed gekoelde ruimte komt te staan, waar stroom en netwerk connectiviteit gegarandeerd zijn. Een ruime keuze aan verschillende telecom bedrijven is tegenwoordig van groot belang voor de fl exibiliteit en continuïteit van de bedrijfsvoering.
  • Mede door de toename van het beheer van bedrijfskritische apparatuur van onze klanten, is het besef gegroeid dat het coloceren van de apparatuur op een veilige, strategische plaats dient plaats te vinden”, zo zegt Paul de Rouw.
  • Een ander zeer belangrijk aspect voor Simac is het toegangsbeleid van een Datacenter. “Simac als bedrijf beheert vele netwerken van haar klanten. Daarbij garanderen we volgens Service Level Agreements dat, in geval er een probleem of storing is, dit binnen 4 uur verholpen wordt en de klant weer up en running is. Dat houdt in dat Simac ten alle tijden op locatie moet kunnen werken aan de servers van onze klanten. 24x7 uur toegang tot het netwerk en het Datacenter is een vereiste. Bij research onder diverse Centra bleek dit niet bij alle partijen mogelijk te zijn, zoals wij die voorschrijven”, zegt Paul de Rouw.
  • Ten slotte is een hoog service-niveau een onderscheidend keuzecriterium voor Simac. Ondersteuning door engineers on-site in het TelecityGroup Datacenter om zeer snel te acteren, is hierin een van de essentiële aspecten geweest.
TelecityGroup Netherlands B.V.

H.J.E. Wenckebachweg 127,
Amsterdam, 1096 AM, Netherlands

Tel: +31 (0) 20 564 0800

Connect with TelecityGroup Twitter Twitter Linkedin Linkedin YouTube YouTube

Contact
Amsterdam +31 (0) 20 564 0800
Dublin +353 (0)1 461 1200
Frankfurt +49 (0) 69 900 210
Helsinki +358 (0)75 7570 400
Londen +44 (0)20 7001 0000
Manchester +44 (0)161 232 3500
Milaan +39 02 489 8000
Parijs +33 (0) 1 49 97 30 60
Sofia +359-2-9707707
Stockholm +46 (0) 8 799 3800
Warschau +48 22 427 39 97
Stel uw vraag
Locaties in heel Europa
Locaties in heel Europa