Onze klanten STEL UW VRAAG ONLINE

OnAir

Scheeps- en vliegtuigpassagiers krijgen verbinding dankzij OnAir en TelecityGroup


OnAir colocation

“Onze ervaring met TelecityGroup is alleen maar positief te noemen. Ik ben er van overtuigd dat de datacenters van TelecityGroup de beste zijn die je in die markt kunt tegenkomen en de ondersteuning is fenomenaal. De sites zijn superschoon en alles tot aan de kleinste details is doorgedacht en afgewerkt. Business continuity is veel minder een zorg. TelecityGroup’s Amstel Business Park in het bijzonder heeft redunancy in overvloed.”

Peter Ansbro,
Head of Operations and Customer Support van OnAir

OnAir, dienstverlener van communicatie tijdens vluchten heeft een van de laatst overgebleven connectiviteitsgaten opgeheven: die aan boord van vliegtuigen en schepen. Dankzij OnAirs toonaangevende oplossingen kunnen reizigers hun eigen laptop, GSM of smartphone gebruiken om telefoontjes, SMS’jes en e-mailberichten te sturen en ontvangen of het internet of hun intranet op te gaan. De vraag naar deze, nu nog voornamelijk aan zakelijke reizigers aangeboden, dienst groeit snel en de verwachting is dat het niet lang zal duren voordat iedereen er tijdens vlucht of bootreis gebruik van zal kunnen maken. OnAir heeft zich ingesteld op groei en haar dienstverlening veiliggesteld door haar belangrijkste IT-omgevingen naar datacenters van TelecityGroup onder te brengen.

OnAir is opgericht in 2005 door luchtvaart IT-dienstverlener SITA en vliegtuigfabrikant Airbus. OnAir nam de oorzaak voor het verbod van het gebruik van mobiele telefoons weg door de inzet van een GSM-netwerk aan boord. Dit kleine lokale netwerk in het vliegtuig voorkomt dat mobiele telefoons op volle kracht proberen aan te loggen op een landelijk netwerk, wat gevaarlijke storing aan vlieginstrumenten en de landelijke netwerken kan veroorzaken. Tegenwoordig telt OnAir kantoren op vier continenten en mag het bedrijf zich wereldwijd marktleider noemen. OnAir levert namelijk diensten aan 54 % van alle luchtvaartmaatschappijen die een vorm van connectiviteit aanbieden en kent geen enkele concurrent met een even compleet portfolio aan oplossingen. Het klantenbestand van OnAir omvat private en zakelijke vliegtuigfabrikanten, maar ook luchtvaartmaatschappijen zoals TAP Portugal, Wataniya Airways (uit Koeweit), Royal Jordania en British Airways. Recent vierde OnAir de 100.000ste vlucht met haar connectiviteitsdiensten aan boord, wat aan OnAir CEO Benoit Debains de voorspelling ontlokte dat: “2010 het jaar zal zijn waarin de dienst gebruikelijk wordt in de branche”. Onlangs heeft OnAir haar activiteiten bovendien ook naar de scheepvaart uitgebreid.

Met de groeiende stroom van contracten in het achterhoofd onderzocht OnAir of de bestaande infrastructuur wel opgewassen zou zijn tegen sterk toenemende vraag en netwerkverkeer. Peter Ansbro, Head of Operations and Customer Support van OnAir: “Onze bestaande leverancier had moeite om aan onze groeiende vraag naar flexibiliteit, controle en snellere responstijden te voldoen. We begonnen onze zoektocht naar een datacenter bij TelecityGroup, waarvan mij bekend was dat ze een goede reputatie en veel financials in het VK als klant hebben. Met de nodige beveiliging en compliancy zou het dus wel goed zitten. Qua locatie wilden we bij Inmarsat in de buurt zitten, omdat onze netwerken aan boord verbonden worden met onze netwerken op het land via de SwiftBroadband Satellietverbinding van Inmarsat. Dit criterium bracht ons direct bij TelecityGroup Amsterdam en gezien hun commerciële professionalisme en de concurrerende prijsstelling hoefden we niet meer verder te kijken.”

OnAir startte het verhuistraject en de opzet van nieuwe redundante infrastructuur in oktober 2009 en heeft de implementatie zojuist afgerond. Ansbro: “Onze ervaring met TelecityGroup is alleen maar positief te noemen. Ik ben er van overtuigd dat de datacenters van TelecityGroup de beste zijn die je in die markt kunt tegenkomen en de ondersteuning is fenomenaal. De sites zijn superschoon en alles tot aan de kleinste details is doorgedacht en afgewerkt. Business continuity is veel minder een zorg. TelecityGroup’s Amstel Business Park in het bijzonder heeft redunancy in overvloed.” Ansbro besluit lachend: “Laat mobiele telefonie aan boord maar doorbreken. Wij zijn er klaar voor”.

TelecityGroup Netherlands B.V.

H.J.E. Wenckebachweg 127,
Amsterdam, 1096 AM, Netherlands

Tel: +31 (0) 20 564 0800

Connect with TelecityGroup Twitter Twitter Linkedin Linkedin YouTube YouTube

Contact
Amsterdam +31 (0) 20 564 0800
Dublin +353 (0)1 461 1200
Frankfurt +49 (0) 69 900 210
Helsinki +358 (0)75 7570 400
Londen +44 (0)20 7001 0000
Manchester +44 (0)161 232 3500
Milaan +39 02 489 8000
Parijs +33 (0) 1 49 97 30 60
Sofia +359-2-9707707
Stockholm +46 (0) 8 799 3800
Warschau +48 22 427 39 97
Stel uw vraag
Locaties in heel Europa
Locaties in heel Europa