Onze klanten STEL UW VRAAG ONLINE

De Hypotheekshop

De Hypotheekshop heeft zijn extern gehoste servers verhuisd naar een datacenter van TelecityRedbus in Amsterdam. Sinds december 2006 draaien zowel de website als de bedrijfsomgeving van De Hypotheekshop vanuit bij TelecityRedbus gehoste racks. De Hypotheekshop neemt bovendien de IP-Multihome dienst af, de carrier-onafhankelijke internettoegang van TelecityRedbus.



De Hypotheek Shop colocation

"De invloed van onze verschillende vestigingen is groot. Als wij iets verkeerd doen, dan zien we dat direct op het intranetforum voorbijkomen! Met onze keuze voor TelecityGroup kunnen we elke vestiging de zekerheid en beschikbaarheid bieden die ze terecht van ons verwachten."

Wouter Berman,
Hoofd ICT – De Hypotheekshop

De Hypotheekshop is een professionele franchiseformule waarbij de aangesloten vestigingen zich profileren als zelfstandige adviseurs. Met bijna 200 vestigingen is het de grootste keten voor hypotheekadvies in Nederland. De zelfstandige vestigingen worden door de centrale organisatie in Huizen begeleid en ondersteund op gebieden zoals inkoop, marketing, automatisering, opleidingen en backoffice.

Recent heeft De Hypotheekshop haar IT-infrastructuur geconsolideerd met een server gebaseerde infrastructuur die alle vestigingen toegang biedt tot internet, bedrijfsapplicaties en de centrale database. De nieuwe server gebaseerde infrastructuur biedt alle vestigingen op basis van Citrix software toegang tot de centrale applicaties en database. De ICT dienstverlener SIMAC heeft deze omgeving ingericht voor De Hypotheekshop en voert ook het beheer ervan. De helft van alle vestigingen is inmiddels gemigreerd en medio 2007 zullen alle 200 vestigingen gemigreerd zijn.

‘Best of breed’

De Hypotheekshop oriënteerde zich op een nieuwe partner voor de hosting van haar website en de nieuwe bedrijfsomgeving. In juni vond het eerste gesprek plaats met TelecityGroup, de Europese marktleider op het gebied van datacenter diensten. Wouter Berman, Hoofd ICT van De Hypotheekshop: “Wij volgen een ‘best of breed’ benadering: in plaats van alles bij één leverancier af te nemen, schakelen wij op verschillende gebieden de beste speler in. Je mist dan een stukje inkoopvoordeel, maar je wint enorm aan flexibiliteit.”

Solide basis

De Hypotheekshop wilde rechtstreeks zaken doen met TelecityGroup. Berman: “Wij vinden het prettig om de contracten voor beheer en hosting bij twee verschillende partijen onder te brengen. De diensten van TelecityGroup vormen de basis van onze omgeving. Mochten we om wat voor een reden dan ook ooit willen overstappen op een andere beheerder, dan hebben we altijd nog de solide basis van het TelecityGroup datacenter.”

Ook op het gebied van internettoegang kon TelecityGroup tegemoetkomen aan de wensen van De Hypotheekshop. Berman: “Gezien de ontwikkeling van de telecom-markt is het nuttig om in staat te zijn om van contract te wisselen. Bij onze vorige datacenterleverancier hadden wij bandbreedte van KPN. TelecityGroup biedt ons de mogelijkheid te kiezen uit glasvezeltoegang via vrijwel alle in Nederland actieve providers en heeft daarnaast een eigen aantrekkelijk geprijsde internettoegang. Uiteindelijk hebben wij dan ook voor hun eigen met hoge beschikbaarheid IP-Multihome dienst gekozen.”     

Customer portal

Tussen eind oktober en december 2006 zijn de racks voor De Hypotheekshop geplaatst, alle bestaande servers overgebracht en de nieuwe servers geïnstalleerd. Eerst werd de webapplicatie overgebracht die De Hypotheekshop helemaal zelf beheert. Daarna volgde de migratie van de server based bedrijfsomgeving, die door SIMAC wordt beheerd. “Binnen de hoogste veiligheidsgaranties hebben de engineers van De Hypotheekshop en SIMAC toch een zeer flexibele toegang tot de racks en onze support”, aldus Iwan Kussendrager, account manager van TelecityGroup. “Via onze customer portal vraag je eenvoudig First Level Support (FLS) aan en krijg je de toegangscodes om het datacenter te bezoeken.”

Verschil duidelijk merkbaar

Inmiddels merkt Berman het verschil volop: “TelecityGroup is opvallend snel in het opvolgen van verzoeken zoals wijzigingen in de bekabeling. Als je in het datacenter komt, zijn er verschillende voorzieningen beschikbaar waardoor je snel aan de slag kunt. Denk bijvoorbeeld aan een scherm met toetsenbord. Dat lijkt een detail, maar het bewijst dat ze je als klant serieus nemen. Cruciaal in onze keuze voor TelecityGroup was ook dat deze organisatie tape back-ups kan uitvoeren, iets wat bij onze vorige leverancier niet mogelijk bleek. In het algemeen ervaren we nu de zekerheid van een partner waar zelfs ’s nachts altijd een gekwalificeerde engineer on-site is.”

Zekerheid voor de vestigingen

De vestigingen van De Hypotheekshop zijn in feite eigenaar van de centrale organisatie met een franchisevereniging als toezichthouder. Voor beslissingen op diverse terreinen zijn verschillende commissies ingesteld. Berman: “De invloed van de vestigingen is groot. Als wij iets verkeerd doen, dan zien we dat direct op het intranetforum voorbijkomen! Met onze keuze voor TelecityGroup kunnen we elke vestiging de zekerheid en beschikbaarheid bieden die ze terecht van ons verwachten.”

De Hypotheekshop kiest voor TelecityGroup, omdat:

  • Gekwalificeerde engineers 24x7 on site zijn;
  • TelecityGroup tape back-up kan verzorgen;
  • Een goede prijs/prestatie verhouding geboden wordt;
  • TelecityGroup staat voor maximale zekerheid en beschikbaarheid;
  • TelecityGroup kwaliteit koppelt aan snelheid en flexibiliteit.
TelecityGroup Netherlands B.V.

H.J.E. Wenckebachweg 127,
Amsterdam, 1096 AM, Netherlands

Tel: +31 (0) 20 564 0800

Connect with TelecityGroup Twitter Twitter Linkedin Linkedin YouTube YouTube

Contact
Amsterdam +31 (0) 20 564 0800
Dublin +353 (0)1 461 1200
Frankfurt +49 (0) 69 900 210
Helsinki +358 (0)75 7570 400
Londen +44 (0)20 7001 0000
Manchester +44 (0)161 232 3500
Milaan +39 02 489 8000
Parijs +33 (0) 1 49 97 30 60
Sofia +359-2-9707707
Stockholm +46 (0) 8 799 3800
Warschau +48 22 427 39 97
Stel uw vraag
Locaties in heel Europa
Locaties in heel Europa